Thursday, March 20, 2008

နိုင္ငံေရးမပါေၾကး

အခုတေလာတြတ္ပီ(အဲေလ..ေယာင္လို.ကၽြန္မ)ကံမေကာင္းပါဘူး။ကၽြန္မအလုပ္လုပ္ေနတဲ့စက္ရံုမွာကေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖာ္
ေတြၾကီးပါပဲ။ကၽြန္မကလဲနိုင္ငံေရး၊ဘာသာေရးကိုအတတ္နိုင္ဆံုးေရွာင္ျပီးစကားေျပာပါတယ္။ကိုယ့္အေၾကာင္းလဲကိုယ္သိ
တာကိုးေလ။သာမန္အခ်ိန္ဆိုရင္သေဘာေကာင္းျပီးသည္းခံတတ္သေလာက္၊နိုင္ငံေရးနဲ.ဘာသာေရးအေၾကာင္းပါလာရင္
စိတ္ကသိပ္ထိခိုက္ခံစားလြယ္ပါရဲ့။ကၽြန္မတို.စက္ရံုကဂ်ပန္ပစၥည္းေတြအဓိကထားထုတ္လုပ္ပါတယ္။အထူးသျဖင့္ကြန္ပ်ဴတာ
ေမာ္နီတာေတြပါ။ကၽြန္မတို.ကစက္ပိုင္းဆိုင္ရာတာ၀န္ယူထားရတဲ့စက္သမားေတြပါ။စက္ကသာလည္ပတ္ေနပါေစ၊ကၽြန္မတို.
ဘာလုပ္ေနေနကၽြန္မတို.ရဲ့လြတ္လပ္ခြင့္ပါ။ကၽြန္မတို.သူေဌးကအင္မတန္သေဘာေကာင္းပါတယ္။ဒီနိုင္ငံေရာက္လာတဲ့(၅)နွစ္
အတြင္းမွာဒီလိုစိတ္ေကာင္းရွိတဲ့သူေဌးမ်ိဳး၊ဒီတစ္ေယာက္ပဲျမင္ဖူးတယ္ေျပာလို.ရတဲ့အထိသေဘာေကာင္းပါတယ္။တစ္ေယာက္
ေယာက္ေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္ရင္၊ေဆးခန္းေကာင္းေကာင္းမွာျပေပးတတ္သလို၊လစာကလဲအျပည့္ေပးတတ္ပါတယ္။ျပည္တြင္း
ခရီးေတြ၊ျပည္ပခရီးေတြလဲပို.ေပးတတ္ေလရဲ့။စေနလို၊တနဂၤေႏြလိုရက္ေတြမွာ၊အခ်ိန္ပိုဆင္းေပးရင္မနက္၊ညစာနွစ္နပ္လံုးစာကို
ကိုယ္ၾကိဳက္တာ၊မွာစားေစတဲ့အထိေကာင္းပါတယ္။လမကုန္ခင္ပိုက္ဆံျပတ္သြားလဲအိုေကပါ။ပိုက္ဆံေခ်းေပးပါတယ္။သူေဌးက
သေဘာေကာင္းသေလာက္(ကၽြန္မအျမင္ေတာ့)ေတာ္ေတာ္စပ္စုတာကိုး။ကၽြန္မဒီစက္ရံုကိုေရာက္ခဲ့တာ(၆)လေက်ာ္ေလာက္ပဲ
ရွိေသးေပမဲ့၊သူေဌးနဲ.နွစ္ခါေလာက္စကားမ်ားျပီးတဲ့အထိကိုသူကစပ္စုတာပါ။ျဖစ္ပံုက..........

ကၽြန္မတို.ဆီမွာဒီလ(၂၂)ရက္ေန.၊စေနေန.မွာေရြးေကာက္ပြဲရွိပါတယ္။သူတို.ေရြးေကာက္ပြဲကိုကၽြန္မစိတ္မ၀င္စားလွေပမဲ့ကိုယ္
ေရာက္ေနတဲ့တိုင္းျပည္ျဖစ္တဲ့အတြက္၊မဲေတာ့ထည့္ရမွာပါပဲ။မဲထည့္ရေအာင္လဲသူတို.လိုဘယ္သူတက္ရင္ျဖင့္၊ဒီတိုင္းျပည္ပို
ေကာင္းလာမွာပဲလို.ေတြးေတာျခင္းလံုး၀မပါပဲ၊ဘယ္ပါတီကတို.ျမန္မာေတြအေပၚပိုေကာင္းသလဲဆိုတာ၊ၾကည့္ျပီးကၽြန္မကငါ
ေတာ့ဘယ္သူ.ကိုမဲထည့္မယ္ေရြးတာပါ။ကၽြန္မအေတြးထဲမွာသူတို.အေရးထက္၊ကၽြန္မတို.တိုင္းျပည္မွာငေၾကာင္အစိုးရဇြတ္လုပ္
မဲ့ရူးေၾကာင္ေၾကာင္လူထုဆႏၵခံယူပြဲနဲ.အေျခခံဥပေဒၾကီးကိုဘယ္လိုဆန္.က်င္ရမလဲပဲစိုးမိုးေနတာပါ။ကၽြန္မသူေဌးကလဲဒီနိုင္ငံ
မွာနာမည္ၾကီးပါတီနွစ္ခုရွိတဲ့အနက္က၊သူကတစ္ခုကိုသိပ္ၾကိဳက္သလို၊သိပ္လဲနိုင္ေစခ်င္ေနပံုပါပဲ။စက္ရံုထဲမွာသူကဘယ္ပါတီ
ကဘယ္သူ.ကိုမဲထည့္ရမယ္ဆြယ္ေနမွန္း၊သဲ့သဲ့ၾကားရေပမဲ့၊ကၽြန္မလဲအမွတ္တမဲ့ပါပဲ။ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ျပႆနာကိုသူကယူျပီးကၽြန္မ
ဆီလာခဲ့တာပါ။ကၽြန္မအနားကိုေရာက္လာျပီး

"ေမ..နင္မဲေပးလို.ရလား"

"ေအး..ရတယ္"

"ဟုတ္လား..မဲေပးရင္ဒီတစ္ေယာက္ကိုပဲေပး....သိလား။သူ.ကိုပဲမဲထည့္။တစ္စက္ရံုလံုးလဲသူ.ပဲမဲေပးမွာ"

ဆိုျပီးလာေျပာပါတယ္။သူေျပာတာကိုခုစဥ္းစားၾကည့္ေတာ့လည္း၊ေအးေဆးေလးပါပဲ။ဒါေပမဲ့သူလာေျပာတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ
ေတာ၊့ကၽြန္မကဒီစကားၾကားၾကားျခင္း၊ေဒါသကေတာ္ေတာ္ၾကီးထြက္ေနပါျပီ။ျမန္မာျပည္မွာအာဏာရူးေတြကလြတ္လပ္စြာ
ေရြးခ်ယ္ခြင့္မေပးလို.၊စိတ္ထဲမွာေတာ္ေတာ္ေပါက္ကြဲေနတဲ့ကၽြန္မဟာ၊ဒီစကားၾကားလိုက္ရေတာ့လြတ္လပ္တဲ့တိုင္းျပည္မွာ၊ငါ့ကို
လာျပီး၊ဒီလူကိုပဲမဲေပးပါလာေျပာေန၊ျခိမ္းေျခာက္ေနတယ္ဆိုျပီးေဒါပြမိတာကိုး။

"နင္ေျပာတဲ့လူကိုငါလဲမဲထည့္မွာပဲ၊ဒါကငါၾကိဳက္လို.ငါမဲေပးမွာ၊နင္ေပးခိုင္းတိုင္းလဲငါမေပးနိုင္ဘူး၊ငါမၾကိဳက္ရင္
ေဆာရီးပဲ"
လို.ေဒါပြပြနဲ.ေအာ္ပစ္လိုက္ပါတယ္။သူေဌးမ်က္နွာနီရဲျပီး၊တရွဴးရွဴးနဲ.အသက္ရွဴေနတာေတြ.မွပဲ၊နည္းနည္းေတာ့
လြန္သြားျပီလို.ေတာ့ေတြးမိလိုက္ပါရဲ့။တျခားကိစၥေတြမွာငါမွားသြားတယ္လို.ေတာင္းပန္မိမယ္ထင္ပါတယ္။ဒီကိစၥ
ကိုေတာ့ကၽြန္မကကၽြန္မလံုး၀မမွားဘူးဆိုျပီး၊ခပ္တည္တည္ပဲသူေဌးကိုၾကည့္ေနလိုက္ပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္မွာနင္အ
လုပ္ထြက္ဆိုေျပာရင္လဲ၊နည္းနည္းမွေနာင္တမရပဲထြက္ကိုလာမွာပါ။ကၽြန္မတို.ျမန္မာေသြးကရဲပါတယ္။အေမစု
ေျပာတဲ့စကားေလးတစ္ခြန္းကိုကၽြန္မကသိပ္ၾကိဳက္ပါတယ္။ကၽြန္မတို.ဦးေခါင္းကိုေတာ့ညြတ္ထားမွာပါ။ဒူးကေတာ့
ဘယ္ေတာ့မွ၊ဘာေၾကာင့္နွင့္မွမညြတ္နိုင္ပါဘူး။သူေဌးကလဲကၽြန္မရဲ့ဂ်စ္ကန္ကန္ပံုစံကိုၾကည့္ျပီးသေဘာေပါက္ပါ
တယ္။ဘာမွထပ္မေျပာပဲထြက္သြားပါတယ္။သူေဌးထြက္သြားတာနဲ.မန္ေနဂ်ာကလာေျပာပါရဲ့။

"နင္ကလဲသူေျပာတာအင္းလုပ္လိုက္ျပီးတာပဲ၊နင္ဘယ္သူ.
မဲေပးတယ္ဆိုတာသူလိုက္ၾကည့္လို.ရတာမွမဟုတ္ပဲ"

သူေျပာေတာ့လဲေတြးမိပါရဲ့။ဟုတ္သားပဲ။ဒါေပမဲ.ဒီလိုေျပာသံၾကားလိုက္ရတာနဲ.ေသြးေတြကပြက္ျပီး၊ေဒါသေတြက
ထြက္လာတာကိုးေလ။ဒီလိုျပႆနာတက္ထားခဲ့လို.လဲသူကမမွတ္ပါဘူး။သိပ္မၾကာခင္ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုကို
ယူလာခဲ့ပါေရာ။ဒီျပႆနာကိုသူစတာမဟုတ္ေပမဲ့၊သူကထံုးစံအတိုင္း၀င္စပ္စုတာပါ။ျပႆနာရဲ့ဇာတ္လိုက္ၾကီးက
ေတာ့နာမည္ၾကီးတဲ့ရန္ဘိုၾကီးေပါ့။ရန္ဘိုကားကိုစၾကည့္ကတည္းကသိပ္ဘ၀င္မက်ပါဘူး။ရုပ္ရွင္ကရုပ္ရွင္ပဲေလဆို
ျပီးေနလိုက္တာပါပဲ။ျဖစ္ခ်င္ေတာ့...........

ဒီေန.သူေဌးကထူးထူးျခားျခားကၽြန္မတို.ကိုေဟာ့ေပါ့မွာေကၽြးေလေတာ့စက္ေတြအားလံုးရပ္ျပီး၊ရွိသမွ်လူကုန္တူတူ
စားေနၾကတဲ့အခ်ိန္ပါ။စက္ရံုကစက္သမားနွစ္ေယာက္ကကၽြန္မကိုထေမးပါေလေရာ။

"ဟဲ့..နင္......ၾကည့္ျပီးျပီလား"

သူတို.နိုင္ငံသားေတြကရန္ဘိုကိုရန္ဘိုလို.မေခၚၾကပါဘူး။သူတို.အသံထြက္ေတြနဲ.ေျပာၾကေလေတာ့၊ကၽြန္မကလဲလံုး၀
နားမလည္ပါဘူး။ဒါေၾကာင့္ဘာလဲလို.ျပန္ေမးလိုက္ေတာ့

"ျမန္မာစစ္သားေတြအမ်ားၾကီးကိုသတ္တဲ့ကားေလ"

ေအာ္း.............
ကၽြန္မကလဲေအာ္းတစ္လံုးျပန္ေျပာျပီး၊ပုဇြန္ရွာေနတာပါ။ကၽြန္မကေဟာ့ေပါ့သိပ္ၾကိဳက္ျပီးစားရင္လဲပင္လယ္စာေတြပဲ
စားတတ္ပါရဲ့။ဒီေတာ့ဒင္းတို.ကိုေျပာတာစိတ္မ၀င္စားပါဘူး။အစားမက္ေနေတာ့ေအာ္းပဲျပန္ေျပာလိုက္နိုင္ပါတယ္။

"ျမန္မာစစ္သားေတြကေတာ္ေတာ္မိုက္ရိုင္းတယ္"

"ေအးေလ၊ဟုတ္ပါ့"

ကၽြန္မကေထာက္ခံလိုက္ျပီးဆက္စားေနေပမဲ့၊သူတို.မရပ္ေသးပါဘူး။ျမန္မာစစ္သားေတြ၊ျမန္မာစစ္သားေတြနဲ.ဆက္
ေျပာေနေလေတာ့၊စစ္တပ္ကသာယုတ္မာမိုက္ရိုင္းေပမဲ့၊အခုလိုျမန္မာစစ္သားေတြ၊ျမန္မာစစ္သားေတြရယ္လို.တိုင္း
တစ္ပါးသားမ်ားရဲ့ပါးစပ္ကေျပာထြက္လာတာကိုထူထူးဆန္းဆန္းကၽြန္မသိပ္နားၾကားျပင္းကပ္တယ္လို.ခံစားရပါတယ္။

"သူတို.ကျမန္မာစစ္သားေတြမဟုတ္ဘူး၊အစိုးရစစ္သားေတြ"

လို.ျပန္ေျဖလိုက္မိပါတယ္။ကိုစပ္စုသူေဌးကစားေနရာကထလာျပီးကၽြန္မကိုဗ်ဴးပါေလေရာ။

"ေမ..ျမန္မာစစ္သားေတြလူသတ္တာငါလဲသတင္းထဲမွာေတြ.တယ္၊ျမန္မာစစ္သားေတြေတာ္ေတာ္
မိုက္ရိုင္းတယ္။ဘုန္းၾကီးေတြကိုလဲသတ္တာပဲ။"

ကၽြန္မနားထဲမွာျမန္မာ၊ျမန္မာလို.ထပ္ခါထပ္ခါၾကားေနရေလေတာ့၊လူကေဒါသထြက္ေနပါျပီ။

"နင္တို.တရုတ္စစ္သားေတြလဲသတ္တာပဲေလ"လို.ကၽြန္မကတိဘက္အေရးအခင္းကိုရည္ညႊန္းေျပာလိုက္
ေတာ့သူကလဲအားက်မခံ

"အဲ့ဒါတရုတ္ကသတ္တာ၊ငါတို.မွမဟုတ္ပဲ"

ဒီနိုင္ငံသားေတြဟာတရုတ္ေတြပါ။ဒါေပမဲ့သူတို.ကိုတရုတ္လို.ေခၚရင္လံု၀မၾကိဳက္တတ္ၾကပါဘူး။

"ငါတို.ကထိုင္၀မ္ေတြ၊တရုတ္မဟုတ္ဘူး"
လို.ဆတ္ဆတ္မခံျပန္ေျပာတတ္ပါတယ္။

"နင္တရုတ္လို.ေျပာရင္ၾကိဳက္လား၊နင္ဘာလူမ်ိဳးလဲ"

"ငါတရုတ္မွမဟုတ္ပဲ၊ငါကထိုင္၀မ္သား"

"ေအး..ငါ့ကိုလဲျမန္မာစစ္သားလို.လာလာမေျပာနဲ.၊သူတို.ကအစိုးရစစ္သား
နင္လဲတရုတ္မဟုတ္သလို၊သူတို.လဲျမန္မာစစ္သားမဟုတ္ဘူး"

သူေဌးကရုပ္တည္ၾကီးနဲ.ၾကည့္ေနေလေတာ့..။
ဟင္း......သူေကၽြးတာစားေနရင္းနဲ.သူ.ကိုေျပာရတာအားနာလိုက္တာလို.ေတြးမိပါရဲ့။မေတာင္းပန္နိုင္ပါဘူး။
ငါေျပာတာမွန္တာပဲလို.ေတြးျပီး၊ေဟာ့ေပါ့ကိုအားနာနာနဲ.(ဟီးဟီးမကုန္ဘူးလားလို.ေမးနဲ.)ကုန္ေအာင္စား
ခဲ့ပါေၾကာင္း.............။

5 comments:

  1. ေမကလူပုစိတ္တိုထင္တယ္ေနာ္

    ReplyDelete
  2. အဆင္ေျပပါေစ ဗ်ိဳ႕ :D

    ReplyDelete
  3. ဟတြယ္တယ္ဗ်ိဳး၊အရပ္လံုး၀မပုပါေၾကာင္း၊စိတ္
    ေတာ့သိပ္မရွည္ဘူးဟီးဟီး(နိုင္ငံနဲ့ဘာသာအ
    ေၾကာင္းရန္မစေၾကးေလ)

    အကိုစိုးထက္ေပးတဲ့ဆုနဲ.ျပည့္ပါေစ

    ReplyDelete
  4. ဒီပို ့စ္ေလး ၾကိဳက္တယ္။ :-)

    ReplyDelete
  5. ျပန္ေျပာရဲတဲ႔သတၱိကိုေလးစားတယ္။

    အစားကုန္ေအာင္စားခဲ႔တာကိုသေဘာက်တယ္။

    ReplyDelete

စကားလံုးေလးေတြအတြက္အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေနာ္