Tuesday, February 12, 2008

ျမန္မာျပည္မွာဆုိရင္(၁)



ကၽြန္မာျပည္မွာကၽြန္မအျကိဳက္ဆံုးရာသီကေတာ့မိုးရာသီပါ။


ငယ္ငယ္ကမိုးတြင္းမွာကၽြန္မအလုပ္ျဖစ္ဆံုးကေတာ.မိုးေရခ်ိဳးတာပါပဲ။မိုးေရခ်ိဳးရတာေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းလြန္း
ေတာ.၊ခ်မ္းျပီးတကိုယ္လံုးျပာနွဳမ္းျပီးခိုက္ခိုက္တုန္လာမွ၊ဒါမွမဟုတ္အိမ္ကတစ္ေယာက္ေယာက္ကေအာ္ေခၚမွပဲျပန္
တက္လာတာပဲ။မိုးအံု့ေနရင္ကိုေဘာလံုးကန္ဖို.ခ်ိန္းေနျကတဲ့ကၽြန္မတို့မွာတစ္ခါတစ္ေလေဘာင္းဘီတိုေလးနဲ့ေအာက္
ဆင္းလာျပီးမွမိုးကသည္းေနေအာင္မရြာလွ်င္စိတ္နည္းနည္းညစ္ရပါတယ္။မိုးဦးက်မွာဖားေသးေသးေလးေတြထြက္လာ
ျကျပီးလမ္းေပၚမွာခုန္ဆြဆြေနတာျမင္ရင္ကၽြန္မကလိုက္ဖမ္းစျမဲေပါ့။ခုန္ေနရင္ခ်စ္ဖို့ေကာင္းေနေပမဲ့ဖမ္းမိလို့ျကည့္လိုက္
ရင္ခပ္ဆိုးဆိုးရုပ္ကေလးေတြေျကာင့္ျပန္ျပန္လႊတ္လိုက္တာပါပဲ။ေရျပည့္ေနတဲ့ေျမာင္းေတြမွာဖ်တ္ကနဲ၊ဖ်တ္ကနဲလွဳပ္
လွဳပ္ေနရင္ေတာ့ငါးရံ့ေလးေတြေပါ့။ငါးရံ့ေခါင္းတိုေတြမို့ဘယ္သူမွလဲမစားျကပါဘူး။ငါးဖမ္းရင္ဘယ္ေတာ့မွမမိေလေတာ.
ငါးေတြ့တိုင္းကေလးပီပီဖမ္းတာေပါ.။သူတို့ကလဲကၽြန္မေလာက္ေတာ.အေပ်ာ့ေပါ့။ခုအရြယ္ထိကိုတစ္ေကာင္မွမမိဖူး
ေသး။ဒီေတာ့ကၽြန္မဖမ္းရင္မိတတ္တဲ့ဖားသားေပါက္ေလးေတြကိုဖမ္းျဖစ္ပါရဲ့။ဒါေတာင္မွလက္နဲ့၊လက္ခုပ္ေလးကားျပီး
ဖမ္းလို့ကေတာ့လ်င္လြန္းတဲ့ကၽြန္မဘယ္ေတာ့မွမေအာင္ျမင္တတ္။ဒီေတာ့ခါေျမာင္းထဲကိုေဆာင္းထားတဲ့ထီးျကီး
ပစ္ခ်ျပီးဖားသားေလာင္းအုပ္စုေလးေတြကိုဖမ္းပါတယ္။ကံဆိုးသူေမာင္ဖားေလာင္းတခ်ိဳ.ကိုမိပါတယ္။ျပီးရင္ငါလဲ
ဖမ္းမိတယ္လို့တစ္ေယာက္ေယာက္ကိုျကြားျပီးရင္လႊတ္လိုက္တာပါပဲ။


မိုးတြင္းမွာထြက္လာတဲ့မွ်စ္နုေလးေတြကိုကၽြန္မတို့အိမ္မွာ၊ငရုတ္သီးစိမ္း၊ျကက္သြန္ျဖူတို့ကိုသီတံေလးနဲ့မီးကင္ျပီး
ပုဇြန္ေျခာက္ေလးနဲ့မညက္တညက္ေရာေထာင္းျပီး၊ေဖ်ာ္ထားတဲ့ငါးပိရည္ခ်ိဳေလးနဲ့၊အတို့အျမွပ္စားျကပါတယ္။တို့
စားရင္အရသာအခ်ိဳဆံုးကေတာ့၀ါးႏြယ္မွ်စ္ဆိုတဲ့မွ်စ္တစ္မ်ိဳးပါ။မိုးတြင္းဆိုရင္ပိုေပါတတ္တဲ.ပုဇြန္ေလးေတြနဲ့ေျကာ္
တဲ့မွ်စ္ေျကာ္ဆိုလဲ၊ကၽြန္မကျကိဳက္တာပါပဲ။ေကာက္ရိုးမွိဳအဖူးေလးေတြကိုေျကာ္ေျကာ္၊သုတ္သုတ္စားေကာင္းတာ
ပါပဲ။မိုးတြင္းမွာသာမျကာမျကာေတြ့ရတာစားဖားျကီးေတြေပါ.။ကၽြန္မတို့သားအဖကေတာ့၊ဖားျကီးေတြကိုေျကာက္
လဲေျကာက္ရြံလဲရြံေတာ့၊မစားရဲျကပါဘူး။ဒါေပမဲ.တစ္ခါေတာ.စားဖူးပါတယ္။မားမားကဖားကိုအေရခြံစုပ္ေသးေသး
ေလးေတြလုပ္ျပီးေျကာ္ေကၽြးေတာ.၊ကၽြန္မတို.လဲမသိေတာ.စားျကပါတယ္။စားေနတံုးမွာပါးပါးကအရသာတစ္မ်ိဳးပဲ
လို့သံသယ၀င္ပါတယ္။ကၽြန္မတို့အိမ္မွာျကက္သားကိုဒီလိုပဲေသးေသးေလးေတြ၊တံုးျပီးေျကာ္တတ္ေတာ့၊သိပ္ေတာ့
့မထင္တတ္ပဲစားျကတာေပါ.။ဒီတံုးကစားတာဖားသားမွန္းနွစ္ေတာ္ေတာ္ျကာမွကၽြန္မတို့သိရတာပါ။


ကၽြန္မတို့အိမ္မွာတမိုးတြင္းလံုးရြာတဲ့မိုးေရကိုစဥ့္အိုးျကီးမ်ားနဲ့ခံထားျပီး၊တေႏြတြင္းလံုးဒီမိုးေရကိုပဲေသာက္ေရ၊
ေရေႏြးအျဖစ္သံုးျကပါတယ္။ပါးပါးကေရေႏြးျကမ္းျကိဳက္ေလေတာ့မိုးေရကိုအေသအခ်ာခံထားရတာပါပဲ။အ၀ီစိ
တြင္းေရနဲ့ေရေႏြးက်ိဳျပီးေသာက္ရတာ၊အရသာကေပါ.ပါတယ္။မိုုးေရနဲ့ဆိုရင္ေတာ့ခ်ိဳျပီး၊အေရာင္ကလည္းလွပါတယ္။
တစ္ေႏြတြင္းလံုးဒီမိုးေရကိုပဲသံုးရတာမို့၊မိုးမ်ားေနာက္က်ရင္ကၽြန္မတို့မွာအ၀ီစိေရကိုပဲေသာက္ရပါတယ္။ခ်မ္းခ်မ္း
နဲ့ေရေႏြးျကမ္းပူပူေလးေသာက္ရင္း၊မိဘေတြရင္ခြင္မွာေခါင္းေ၀ွ.ေနခဲ့ရတဲ့ဘ၀တစ္ခုကိုခုေတာ့အေတာ္သတိရ
မိပါတယ္။အအိပ္မက္တဲ့ကၽြန္မကေတာ့၊မိုးေအးေအးမွာခ်မ္းခ်မ္းနဲ့ေကြးရတာ၊အရသာအရွိဆံုးပဲလို.ထင္ပါတယ္။
ေစာင္ျခံဳထဲမွာစာအုပ္တစ္အုပ္နဲ့ေနရတဲ့အခ်ိန္ေလးေတြဟာခုေတာ.အိမ္မက္တစ္ခုပါပဲ။


ဒီမွာေတာ့မိုးရာသီရယ္လို့သီးသန့္မရွိပါဘူး။ရြာခ်င္တဲ့အခ်ိန္ထရြာတတ္သလို၊မိုးေလ၀သေျကာ္ျငာခ်က္ေတြကလဲ
အမ်ားအားျဖင္.မွန္ပါတယ္။မနက္အလုပ္သြားရင္ေနပူေနေပမဲ.၊ညေနက်ရင္မိုးကရြာတတ္ျပန္တယ္။ျပီးေတာ့လည္း
ျမန္မာျပည္မွာလိုမိုးေျကာင့္ေအးတဲ့၊အေအးဓာတ္ကိုလံုး၀မခံစားရပါဘူး။ျမန္မာျပည္မွာမိုးမ်ားရြာလိုက္ရင္၊ေျမသင္း
န့ံကေလးကိုခပ္သင္းသင္းေလးရတတ္ေပမဲ့၊ဒီမွာေတာ့ဘာနံ့မွမရွိ။ကတၱရာလမ္းေတြပဲရွိတဲ့ဒီတိုင္းျပည္မွာေျမသင္း
နံ့ဆိုတာကိုမရနိုင္မွန္းသိေပမဲ.၊မိုးရြာတိုင္းကၽြန္မအသက္ျပင္းျပင္းေလးရွဴျပီး၊အန့ံခံတတ္စျမဲ။ပူေနခ်ိန္မွာမသိသာေပမဲ.
ခုလိုေအးေနခ်ိန္မွာေတာ့မိုးရြာရင္ေတာ္ေတာ္ေအးလာပါတယ္။ခုပိတ္ရက္ရွည္မွာေနေရာင္ကိုခုထိမျမင္ရေသးပဲ
မိုးကရက္ဆက္ရြာေနတာပါ။သည္းသည္းမည္းမည္းရြာတာရွားပါတယ္။မျကာမျကာရြာေနတတ္ေသာဒီကမိုးရာသၤီ
ျကီးကိုကၽြန္မရင္မခုန္နိုင္သလို၊ကၽြန္မျကိဳက္တဲ့အစားအစာမ်ားလဲမရွိ၊ကၽြန္မခ်စ္ေသာမိသားစုလည္းမရွိေသာ
ဒီကမိုးရြာခ်ိန္ျကီးကိုကၽြန္မေပ်ာ္လို.ကိုမရပါ။


No comments:

Post a Comment

စကားလံုးေလးေတြအတြက္အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေနာ္